Uživatel nepřihlášen
PC's Blog aneb Made in ČSSR
RSS kanál blogu
Píše: PC CZ - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.

F.E.A.R. - přehypovaná nuda

Úterý 21.3.2017 09:18 - Autor: PC CZ
To se mi líbí

Jedna dvě Alma de, Alma si de pro tebe...

Některé hry (jako dříve vzpomínaný Crysis) prošly zkouškou časem s důstojností - a téměř nezastaraly ani graficky ani hratelnostně. A některé - ve své době legendární a vynášené do nebe - se postupem času ukazují jako přehypovaná nuda. Jako F.E.A.R.

F.E.A.R.(First Encounter Assault Reccon), střílečka od ve své době slavného studia Monolith (tvůrce MNOHEM zábavnějšího a hezčího dvoudílného NOLFU (NO ONE LIVES FOREVER)vydaná pod hlavičkou proslulého vydavatelského dobu Sierra patří - dle mého názoru - k nejpřehypovanějším hrám  minulosti. Jednalo se o "horrorovou střílečku" - ale ani v době vydání v roce 2005 jsem nebyl štonc pochopit co je na téhle podivné nudě horrového.

Horror kterého by se nebálo ani batole

Zápletka byla vcelku jednoduchá - jste příšlušník speciální jednotky F.E.A.R. a máte za úkol zjistit proč se jiný "Speciál" jménem Paxton Fettel zbláznil a co se to sakra děje v průmyslovém komplexuj kdesi v Americe. Nakonec zjistíte že se tam čert ví proč zjevuje nějaká vlasatá holčička a když se objeví tak se stane něco nadpřirozeného - někdo se rozplyne, nebo se dostanete do časové smyčky, něco vybuchne, nebo začne hořet...) - případně se někde kdosi - cosi - chichotá...Časem zjistíte že to děvčátko se jmenuje Alma a má za sebou bolestivé tajemství...Suma sumárum - celou dobu se honíte za Paxtonem Fettelem, nakonec odhalíte jeho děsivé tajemství a střelíte jej do hlavy. Hotovo, dvacet... F.E.A.R. nakonec dospěl až k trilogii, přičemž druhý díl byl jednoznačně zábavnější a třetí teprve ze studijních důvodů hrát hodlám. F.E.A.R. se inspiroval japonským horrorem kruh a jak jistě milý čtenáři víš, co je Japonské, to je divné...a proto je i tahle hra nakonec spíš divná než děsivá.

Nelogický a nudný level design

V roce 2005 patříla grafika Fearu k tomu lepšímu, plně polygonovému na trhu, nicméně, pokud jej srovnáme s o dva roky mladší Crysis tak dnes už neobstojí. První díl se odehrává výhradně v průmyslových komplexech, přičemž levely někdy používají naprosto nesmyslný klišé, nad kterými se svého času rozčilovali v Levelu, tuším že to byl Dan Vávra ve své jámě pekel. Proč například abyste postoupili dál musíte zaplavit místnost vodou ? Která speciální jednotka se takhle v reálu chová ? A měl pravdu...

Ty máš svaly, já bullet time !

F.E.A.R. měl na svou dobu pěknou grafiku a slušnou AI protivníků. Ti byli navíc navlečení v balistickém brnění a uměli vám pěkně zatopit. Jenže zde byla jedna klíčová vlastnost, která ze hry dělala nakonec koncentrovanou nudu. Vy jste měli zvláštní schopnost zpomalovat čas. Ano, není to nic jiného než Bullet Time - a v tu chvíli se veškeré výhody AI smažou. Co je co botům platné že umí spolupracovat, krýt se nebo vás obejít a vpadnout vám do zad, když vy si zpomalíte CTRL čas, stisknete SHIFT pro lepší míření (ale hra neobsahuje dnes již běžný pohled přes mířídla, jen se přiblíží zaměřovací křížek)a pif paf puc - všechny si hezky ve zpomalených záběrech postřílíte, takže fakt nemají šanci, pak si zalezete někam do krytu a pokud někde ještě zbyli nějací kolegové ubohých žoldáků tak je zvládnete stejným způsobem anc cvaj. Bez Bullet Timu je hraní F.E.A.R.U. náročnější ale i zábavnější , už proto že můžete vykukovat zpoza rohu (věc na kterou mnohé současné hry zapoměly a musíte sbírat brnění a lékárničky - systém ke kterému se před pár lety vrátil až Wolfenstein New World Order.

Oblaka prachu a suti

Co však bylo na svou dobu převratné a je to vlastně jediná věc která mi v souvislosti s touto hrou utkvěla v paměti je pocit ze střelby. F.E.A.R totiž uměl navodit atmosféru že to co svíráte ve svých virtuálních prackách není žádná vzduchovka ale pořádně výkonná zbraň. Každý zásah udělá tu menší tu větší díru do zdi a zvedne oblaka prachu. Jistě zásahy jsou poněkud naskriptované ale když střílíte hlava nehlava, tak se laboratorně čisté místnosti promění v rozvaliny s obnaženými betonovými sloupy ze kterých vyčnívají dráty. Od dob F.E.A.R.U. už žádná další hra takhle nepracovala se ztvárněním prachu a odlétavající suti. Protivníci jsou doslova špikování kulkami a když si to spomalíte uvídíte jak pracoval fyzikální model téhle hry.

Nuda nuda nuda a Český Hind

Jenže co je to platné, když je ta hra koncentrovaná nuda ? Prostředí je monotónní a nehezké, děsivé okamžiky nejsou děsivé, AI je chytrá, ale ve spojitosti s Bullet Time ztrácí smysl. Taskže kromě skutečně skvěle propracované střelby (a Mi-24 v české kamufláži který používají záporáci) je to neskutečně nudná a uspávající hra. Zkouškou času rozhodně neprošla, grafika je dnes už zastaralá, level design nepovedený, příběh éčkový a atmosféra nulová. Ne, F.E.A.R. 1 už opravdu dnes nedoporučuji hrát, protože při něm usnete nudou... A i když svého času dostala titul hra roku je to s ní jako s nepěknou Miss. Zestárla a je právem zapomenutá. Pro mne je F.E.A.R. nejpřehypovanější hrou všech dob.

Nejpřehypovanější hra všech dob a koncentrovaná nuda - 30%.

Tisk
Hodnocení:
( 3.1 / 9 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku F.E.A.R. - přehypovaná nuda
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Mighty    F. E. A. R...iedna z nej AI vůbec. . Se strachem to bylo tak akorat, neslo o nejaky extra straseni ale navozeni takove te mirne neprijemne atmosfery, coz hra umela dokonale.
Fyz. model byl na tu dobu tez vynikajici, hra svetel a stinu tez zazitek umocnovala.
Mightymighty28812
    28.3.2017 08:08
Mighty

F. E. A. R...iedna z nej AI vůbec. . Se strachem to bylo tak akorat, neslo o nejaky extra straseni ale navozeni takove te mirne neprijemne atmosfery, coz hra umela dokonale.
Fyz. model byl na tu dobu tez vynikajici, hra svetel a stinu tez zazitek umocnovala.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Marcus   2x   Jedna z nejlepších stříleček, co jsem kdy hrál. Před cca 2 lety jsem ji dohrál podruhé na nejtěžší obtížnost a nic z toho, co jsem tak obdivoval neztratila. Umělá inteligence stále jedna z nejlepších.Marcusmarcus8    23.3.2017 09:22 Marcus

Jedna z nejlepších stříleček, co jsem kdy hrál. Před cca 2 lety jsem ji dohrál podruhé na nejtěžší obtížnost a nic z toho, co jsem tak obdivoval neztratila. Umělá inteligence stále jedna z nejlepších.

Virus    Souhlasím s článkem. I mě se hra v celku líbila ale nudila mě až tak, že jsem to v půlce vypl, smazal a vrátil kamarádovi. Střelba byla parádní, zpomalování jsem ani nepoužíval a nepřátelé vážně uměli být protivní. Ale nebylo to hororové, tam mě to nudilo, jak jen to šlo, protože každou lekačku jsem vytušil ještě dřív a jen jsem čekal, kdy se něco z toho objeví. Plus prostředí mě taky nenadchlo. Je to jediná hra, kterou jsem odmítl dohrát a po dalším dílu jsem ani nechtěl šáhnout. Tohle a Alan Wake byly pro mě zklamáním. Ve své podstatně to nejsou špatné hry ale v tom čím měly být, nebo jak mi byly prezentovány a vychvalovány, mě hry zklamaly a nudily.Virusvirus7406    22.3.2017 18:16 Virus

Souhlasím s článkem. I mě se hra v celku líbila ale nudila mě až tak, že jsem to v půlce vypl, smazal a vrátil kamarádovi. Střelba byla parádní, zpomalování jsem ani nepoužíval a nepřátelé vážně uměli být protivní. Ale nebylo to hororové, tam mě to nudilo, jak jen to šlo, protože každou lekačku jsem vytušil ještě dřív a jen jsem čekal, kdy se něco z toho objeví. Plus prostředí mě taky nenadchlo. Je to jediná hra, kterou jsem odmítl dohrát a po dalším dílu jsem ani nechtěl šáhnout. Tohle a Alan Wake byly pro mě zklamáním. Ve své podstatně to nejsou špatné hry ale v tom čím měly být, nebo jak mi byly prezentovány a vychvalovány, mě hry zklamaly a nudily.

Mr.Lolendo   1x   To právě na tom dělá to když je hra vyvíjena hlavně na konzole. Potom je to přesně jak píšeš. Pomalé, rozostřené, nepřesné... Aby se to dalo hrát na gamepadu tak hra musí byt tomu přizpůsobena. Taky je na konzolách třeba zamaskovat horší rozlišení rozmazáním.Mr.Lolendomrlolendo10723    22.3.2017 15:36 Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od silenyhrac:To právě na tom dělá to když je hra vyvíjena hlavně na konzole. Potom je to přesně jak píšeš. Pomalé, rozostřené, nepřesné... Aby se to dalo hrát na gamepadu tak hra musí byt tomu přizpůsobena. Taky je na konzolách třeba zamaskovat horší rozlišení rozmazáním.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

silenyhrac napsal:K porovnání Fear 1 s dvojkou bych si je potřeboval znovu zahrát, ale napíšu alespoň dojem, který ve mně po létech přetrvává: Jednoduše, pocit z Fear 2 je jako kdybych hrál jedničku opilý. Obraz ve Fear 1 je ostřejší, odezva na pohyb hráče svižnější ... Fear 2 působí tak nějak ospale, malátně, obraz je barevnější, rozoostřenější (vyhlazenější) ... a rozhodně bylo v jedničce víc dynamických stínů a lépe provedených (pamatuji i jak mi vadil ten filmový filtr, který pak šel vypnout nebo to, že člověk jako by měl ve hře hlavu ve skafandru) ... Ovládání Fear 2 je těžkopádnější (ne tak plynulé, jakoby opožděné...) ... Nepřátelé ve Fear 2 neobchází tolik hráče (spíš útočí jen zepředu) , neohrožují tolik hráče (netrefují se tolik) ani se tolik nekryjou (více se vystavují, i když jsou v krytu) . Prostě, vše co jsem vyzdvihoval na jedničce, je ve dvojce horší. Fear 2 má ale lepší prostory - různorodější (hlavně si pamatuji působivé procházení opuštěné školy) , také nepřátelé jsou variabilnější. Zbraně nevím, už si nepamatuji (ve dvojce jsou navíc asi mířidla) . Závěr: Pro mě je jednička lepší než dvojka, ale dvojka pořád patří mezi mých cca top 15 stříleček.

silenyhrac    K porovnání Fear 1 s dvojkou bych si je potřeboval znovu zahrát, ale napíšu alespoň dojem, který ve mně po létech přetrvává: Jednoduše, pocit z Fear 2 je jako kdybych hrál jedničku opilý. Obraz ve Fear 1 je ostřejší, odezva na pohyb hráče svižnější ... Fear 2 působí tak nějak ospale, malátně, obraz je barevnější, rozoostřenější (vyhlazenější) ... a rozhodně bylo v jedničce víc dynamických stínů a lépe provedených (pamatuji i jak mi vadil ten filmový filtr, který pak šel vypnout nebo to, že člověk jako by měl ve hře hlavu ve skafandru) ... Ovládání Fear 2 je těžkopádnější (ne tak plynulé, jakoby opožděné...) ... Nepřátelé ve Fear 2 neobchází tolik hráče (spíš útočí jen zepředu) , neohrožují tolik hráče (netrefují se tolik) ani se tolik nekryjou (více se vystavují, i když jsou v krytu) . Prostě, vše co jsem vyzdvihoval na jedničce, je ve dvojce horší. Fear 2 má ale lepší prostory - různorodější (hlavně si pamatuji působivé procházení opuštěné školy) , také nepřátelé jsou variabilnější. Zbraně nevím, už si nepamatuji (ve dvojce jsou navíc asi mířidla) . Závěr: Pro mě je jednička lepší než dvojka, ale dvojka pořád patří mezi mých cca top 15 stříleček.silenyhracsilenyhrac11429    22.3.2017 13:12 silenyhrac

K porovnání Fear 1 s dvojkou bych si je potřeboval znovu zahrát, ale napíšu alespoň dojem, který ve mně po létech přetrvává: Jednoduše, pocit z Fear 2 je jako kdybych hrál jedničku opilý. Obraz ve Fear 1 je ostřejší, odezva na pohyb hráče svižnější ... Fear 2 působí tak nějak ospale, malátně, obraz je barevnější, rozoostřenější (vyhlazenější) ... a rozhodně bylo v jedničce víc dynamických stínů a lépe provedených (pamatuji i jak mi vadil ten filmový filtr, který pak šel vypnout nebo to, že člověk jako by měl ve hře hlavu ve skafandru) ... Ovládání Fear 2 je těžkopádnější (ne tak plynulé, jakoby opožděné...) ... Nepřátelé ve Fear 2 neobchází tolik hráče (spíš útočí jen zepředu) , neohrožují tolik hráče (netrefují se tolik) ani se tolik nekryjou (více se vystavují, i když jsou v krytu) . Prostě, vše co jsem vyzdvihoval na jedničce, je ve dvojce horší. Fear 2 má ale lepší prostory - různorodější (hlavně si pamatuji působivé procházení opuštěné školy) , také nepřátelé jsou variabilnější. Zbraně nevím, už si nepamatuji (ve dvojce jsou navíc asi mířidla) . Závěr: Pro mě je jednička lepší než dvojka, ale dvojka pořád patří mezi mých cca top 15 stříleček.

killjezor člen redakce   1x   Dvojka byla komplexnější a nápaditější, ale pocit tajemna a strachu z neznámého zmizel a šlo spíše o lekačky. A to mi celkem vadilo.killjezorkilljezor26380    22.3.2017 11:42 killjezor

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Dvojka byla komplexnější a nápaditější, ale pocit tajemna a strachu z neznámého zmizel a šlo spíše o lekačky. A to mi celkem vadilo.

Mr.Lolendo napsal:Dvojka byla lepší jako hra celkově než jednička. Bohužel ale dvojka zkonzolovatěla a na samotném vyvoji hry bylo vidět že hru celkově skrouhli. Měla být větší a propracovanější. Bohužel vydavatel měl moc velké oči.
Prachy prostě zase.
Project Origin měl velice náročný vývoj. Kdyby ne tak by se jednalo o nového krále FPS.

Mnohem hůře a s podobnými problémy dopadlo Singularity.

Mr.Lolendo   1x   Dvojka byla lepší jako hra celkově než jednička. Bohužel ale dvojka zkonzolovatěla a na samotném vyvoji hry bylo vidět že hru celkově skrouhli. Měla být větší a propracovanější. Bohužel vydavatel měl moc velké oči.
Prachy prostě zase.
Project Origin měl velice náročný vývoj. Kdyby ne tak by se jednalo o nového krále FPS.

Mnohem hůře a s podobnými problémy dopadlo Singularity.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    22.3.2017 11:39
Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od killjezor:Dvojka byla lepší jako hra celkově než jednička. Bohužel ale dvojka zkonzolovatěla a na samotném vyvoji hry bylo vidět že hru celkově skrouhli. Měla být větší a propracovanější. Bohužel vydavatel měl moc velké oči.
Prachy prostě zase.
Project Origin měl velice náročný vývoj. Kdyby ne tak by se jednalo o nového krále FPS.

Mnohem hůře a s podobnými problémy dopadlo Singularity.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

killjezor napsal:FEARu bylo už v době vydání vyčítáno hodně stereotypní prostředí, ale na tehdejší bobu šlo o jednu z nejlepších FPS. Druhý díl ještě ušel, ale už to nebylo ono a navázat se dle mého nepodařilo.

Labigmek   1x   Nevím no... v současný době nic nevychází asi tak je potřeba vytáhnout 12 let starou ale furt dobrou hru a napsat že už je dnes technicky zastaralá a další blbosti. To mám v počítači pořád pustím jen občas ale furt je to řežba. Jasně že zub času se na ní podepsal je potřeba k tomu tak přistupovat. Crysis je solidní střílečka mám ji rád ale o parník lepší není ani náhodou spíš naopak
Dvojce (Fear 2 ) a to bylo pro mě velké zklamání jsem na chut nějak nepřišel. Něco tomu chybělo já nevím asi pořádnej zvuk zbraní a celkovej pocit ze střelby. To je v jedničce excelentní
Labigmeklabigmek35491
    22.3.2017 11:33
Labigmek

Nevím no... v současný době nic nevychází asi tak je potřeba vytáhnout 12 let starou ale furt dobrou hru a napsat že už je dnes technicky zastaralá a další blbosti. To mám v počítači pořád pustím jen občas ale furt je to řežba. Jasně že zub času se na ní podepsal je potřeba k tomu tak přistupovat. Crysis je solidní střílečka mám ji rád ale o parník lepší není ani náhodou spíš naopak
Dvojce (Fear 2 ) a to bylo pro mě velké zklamání jsem na chut nějak nepřišel. Něco tomu chybělo já nevím asi pořádnej zvuk zbraní a celkovej pocit ze střelby. To je v jedničce excelentní

killjezor člen redakce   3x   FEARu bylo už v době vydání vyčítáno hodně stereotypní prostředí, ale na tehdejší bobu šlo o jednu z nejlepších FPS. Druhý díl ještě ušel, ale už to nebylo ono a navázat se dle mého nepodařilo.killjezorkilljezor26380    22.3.2017 11:02 killjezor

FEARu bylo už v době vydání vyčítáno hodně stereotypní prostředí, ale na tehdejší bobu šlo o jednu z nejlepších FPS. Druhý díl ještě ušel, ale už to nebylo ono a navázat se dle mého nepodařilo.

silenyhrac    Já to mám s datadisky k Fearu zmotané. S jistotou vím, že jsem hrál jeden z nich. Nejspíš Extraction Point (ale nepamatuji si děj) . Nevím, jestli jsem hrál oba, nevím, jestli jsem nakonec byl nucený užívat bullet time + vzpomínky se mi pletou s Fear 2. Jediné co vím už dlouho je, že si chci všechno zahrát znovu. Jenže nemám dohrané jiné hry, takže to pořád odsouvám + jako u všech starších her, nevím, jak která teď funguje ve W10 x64.silenyhracsilenyhrac11429    22.3.2017 09:06 silenyhrac

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Já to mám s datadisky k Fearu zmotané. S jistotou vím, že jsem hrál jeden z nich. Nejspíš Extraction Point (ale nepamatuji si děj) . Nevím, jestli jsem hrál oba, nevím, jestli jsem nakonec byl nucený užívat bullet time + vzpomínky se mi pletou s Fear 2. Jediné co vím už dlouho je, že si chci všechno zahrát znovu. Jenže nemám dohrané jiné hry, takže to pořád odsouvám + jako u všech starších her, nevím, jak která teď funguje ve W10 x64.Komentář byl autorem naposledy upraven 22.3.2017 09:15

Původní verze před úpravami:Já to mám s datadisky k Fearu zmotané. S jistotou vím, že jsem hrál jeden z nich. Nejspíš Extraction Point (ale nepamatuji si děj) . Nevím, jestli jsem hrál oba, nevím, jestli jsem nakonec byl nucený užívat bullet time + vzpomínky se mi pletou s Fear 2. Jediné co vím už dlouho je, že si chci všechno zahrát znovu. Jenže nemám dohrané jiné hry, takže to pořád odsouvám.

Mr.Lolendo napsal:Jinak zkuste si dohrát FEAR Perseus Mandate na nejtěžší obtížnost bez zpomalení času. Je to totiž krajně nemožné. Ti šmejdi s fázovým posuvem jsou značně hardcore a na konci boss be šance.

Mr.Lolendo   2x   Jinak zkuste si dohrát FEAR Perseus Mandate na nejtěžší obtížnost bez zpomalení času. Je to totiž krajně nemožné. Ti šmejdi s fázovým posuvem jsou značně hardcore a na konci boss bez šance.Mr.Lolendomrlolendo10723    22.3.2017 08:37 Mr.Lolendo

Jinak zkuste si dohrát FEAR Perseus Mandate na nejtěžší obtížnost bez zpomalení času. Je to totiž krajně nemožné. Ti šmejdi s fázovým posuvem jsou značně hardcore a na konci boss bez šance.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

silenyhrac    Ještě jsem si vzpomněl, Fear jsem hrál s vědomím, že bullet time hru usnadňuje, takže jsem ho při potyčkách nepoužíval - tedy ne tak úplně: Střílení ve zpomaleném čase přidává na atmosféře (obraz ty výstřely vždycky rozjasní, rozostří + modulace zvuku vytváří takový psychodelirický efekt) . Takže, když jsem měl nad protivníky navrch a věděl, že to tak jako tak dám, bullet time jsem si pouštěl. A to bylo při prvním průchodu - pak jsem hru pustil znovu a užíval si atmosféru i s tím zpomalovačem.

Jinak, Fear je krom atmosféry pro mě i nejlepší střílečka, co se hratelnosti týká (zde vyzdvihované audiovizuální zpracování, AI protivníků, férová obtížnost, střelba - zbraně, pohyb hráče ... i příběh, jak je to celé obestřené zlověstným tajemnem, se mi hodně líbí a do toho industry prostředí dle mého zapadá) .
silenyhracsilenyhrac11429
    22.3.2017 07:25
silenyhrac

Ještě jsem si vzpomněl, Fear jsem hrál s vědomím, že bullet time hru usnadňuje, takže jsem ho při potyčkách nepoužíval - tedy ne tak úplně: Střílení ve zpomaleném čase přidává na atmosféře (obraz ty výstřely vždycky rozjasní, rozostří + modulace zvuku vytváří takový psychodelirický efekt) . Takže, když jsem měl nad protivníky navrch a věděl, že to tak jako tak dám, bullet time jsem si pouštěl. A to bylo při prvním průchodu - pak jsem hru pustil znovu a užíval si atmosféru i s tím zpomalovačem.

Jinak, Fear je krom atmosféry pro mě i nejlepší střílečka, co se hratelnosti týká (zde vyzdvihované audiovizuální zpracování, AI protivníků, férová obtížnost, střelba - zbraně, pohyb hráče ... i příběh, jak je to celé obestřené zlověstným tajemnem, se mi hodně líbí a do toho industry prostředí dle mého zapadá) .Komentář byl autorem naposledy upraven 22.3.2017 07:38

Původní verze před úpravami:Ještě jsem si vzpomněl, Fear jsem hrál s vědomím, že bullet time hru usnadňuje, takže jsem ho při potyčkách nepoužíval - tedy ne tak úplně: Střílení ve zpomaleném čase přidává na atmosféře (obraz ty výstřely vždycky rozjasní, rozostří + modulace zvuku vytváří takový psychodelirický efekt) . Takže, když jsem měl nad protivníky navrch a věděl, že to tak jako tak dám, bullet time jsem si pouštěl. A to bylo při prvním průchodu - pak jsem hru pustil znovu a užíval si atmosféru i s tím zpomalovačem.

Jinak, Fear je krom atmosféry pro mě i nejlepší střílečka, co se hratelnosti týká (zde vyzdvihované audiovizuální zpracování, AI protivníků, obtížnost, střelba - zbraně, pohyb hráče ... i příběh, jak je to celé obestřené zlověstným tajemnem, se mi hodně líbí a do toho industry prostředí dle mého zapadá) .

Labigmek   6x   Tvl jedna z nejlepších fpesek a ty o ní napíšeš takový hovna. Styd se, nepiš, seš mimo, nerozumíš tomu.Labigmeklabigmek35491    22.3.2017 01:14 Labigmek

Tvl jedna z nejlepších fpesek a ty o ní napíšeš takový hovna. Styd se, nepiš, seš mimo, nerozumíš tomu.

Mr.Lolendo   3x   FEAR je čistokrevná střílečka s excelentní fyzikálním modelem. Prakticky tohle s PainKillerem a Halo Combat Evolve byla moje vstupenka do FPS žánru. Mě prostě nebavily hry typu Doom, Quake, Unreal Tournament...
Střílečka musí mít dobrý fyzikální model. Zbraň musí být cítit že je to zbraň. Musíte cítit že nestřílíte jen do hadrového panáka. Když jsem si potom zahrál poprvé Half-life 2 tak jsem byl zklamán jak mizerně se palné zbraně chovají.
Taky je třeba trefit ohnisko kamery, fov, 1: 1 přesný aim bez bloatwaru jako akcelerace a filtr myši, plynulý pohyb postavy, interakce s prostředím (viz. HL2) ...
Pouze jen jedna další střílečka tohohle dosáhla. Crysis 1 s datadiskem Warhead. Tohle byla poslední vyspělá propracovaná FPSka. Poslední Doom k tomu měl blízko nebýt nepřesné myši a špatně zvolenému ohnisku kamery.

Vše co dnes vychází co se označuje za FPS žánr jsou jen sprosté konzoloidní hry degradované gamepadem
Ta menšina co ne zase prostě nedosahuje takových kvalit jako FEAR. Např. Arma a STALKER ale stále to jsou skutečné FPS střílečky.
Call of Duty 1 a 2 byli první takové casual střílečky jež udali směr degradace a naprosté zkázy FPS žánru od Modern Warfare 2.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    21.3.2017 22:35
Mr.Lolendo

FEAR je čistokrevná střílečka s excelentní fyzikálním modelem. Prakticky tohle s PainKillerem a Halo Combat Evolve byla moje vstupenka do FPS žánru. Mě prostě nebavily hry typu Doom, Quake, Unreal Tournament...
Střílečka musí mít dobrý fyzikální model. Zbraň musí být cítit že je to zbraň. Musíte cítit že nestřílíte jen do hadrového panáka. Když jsem si potom zahrál poprvé Half-life 2 tak jsem byl zklamán jak mizerně se palné zbraně chovají.
Taky je třeba trefit ohnisko kamery, fov, 1: 1 přesný aim bez bloatwaru jako akcelerace a filtr myši, plynulý pohyb postavy, interakce s prostředím (viz. HL2) ...
Pouze jen jedna další střílečka tohohle dosáhla. Crysis 1 s datadiskem Warhead. Tohle byla poslední vyspělá propracovaná FPSka. Poslední Doom k tomu měl blízko nebýt nepřesné myši a špatně zvolenému ohnisku kamery.

Vše co dnes vychází co se označuje za FPS žánr jsou jen sprosté konzoloidní hry degradované gamepadem
Ta menšina co ne zase prostě nedosahuje takových kvalit jako FEAR. Např. Arma a STALKER ale stále to jsou skutečné FPS střílečky.
Call of Duty 1 a 2 byli první takové casual střílečky jež udali směr degradace a naprosté zkázy FPS žánru od Modern Warfare 2.

silenyhrac    Pro mě jsou naopak první Fear spolu se Stalkerem nejatmosféričtější FPSky. Jak ale píšeš, kdo to hrál dávno (já) , má zkreslené vzpomínky ... jestli si dobře pamatuju: Hrávám na nejtěžší, zpomalovaní času nepoužívám, hudba vypnutá => neustálé napětí při postupu, když Fear je unikátní v tom, že se tam střídají opravdu pusté kanceláře se zdánlivě pustými (v nich jsou myslím ti neviditelní asasíni) a já tak nevím, jestli všudypřítomné ticho znamená místnost bez nepřátel nebo se k něčemu schyluje. Do toho prolézání úzkými chodbami - člověk se leká při míjení nástěnných světel vlastního objevivšího se / pohybujícího se stínu ... celé prostředí je založené na kontrastu ne/osvětlených prostor, světla a tmy ... do toho čekám jednu z mála Alma lekaček, která přijde, ale nevím kdy. Pak taky, v tichu zazní radiokomunikace nepřátel a vypukne přestřelka - všude najednou plno prachu, záblesky, jiskry, střepy, rozcupovaná překližka, odletující kousky betonu a ty zvuky - padající nábojnice, výstřely, tříštění ... zase je to založené na kontrastu - tiché, opuštěné prostory v mžiku změněné v obrazozvukové běsnění.silenyhracsilenyhrac11429    21.3.2017 14:51 silenyhrac

Pro mě jsou naopak první Fear spolu se Stalkerem nejatmosféričtější FPSky. Jak ale píšeš, kdo to hrál dávno (já) , má zkreslené vzpomínky ... jestli si dobře pamatuju: Hrávám na nejtěžší, zpomalovaní času nepoužívám, hudba vypnutá => neustálé napětí při postupu, když Fear je unikátní v tom, že se tam střídají opravdu pusté kanceláře se zdánlivě pustými (v nich jsou myslím ti neviditelní asasíni) a já tak nevím, jestli všudypřítomné ticho znamená místnost bez nepřátel nebo se k něčemu schyluje. Do toho prolézání úzkými chodbami - člověk se leká při míjení nástěnných světel vlastního objevivšího se / pohybujícího se stínu ... celé prostředí je založené na kontrastu ne/osvětlených prostor, světla a tmy ... do toho čekám jednu z mála Alma lekaček, která přijde, ale nevím kdy. Pak taky, v tichu zazní radiokomunikace nepřátel a vypukne přestřelka - všude najednou plno prachu, záblesky, jiskry, střepy, rozcupovaná překližka, odletující kousky betonu a ty zvuky - padající nábojnice, výstřely, tříštění ... zase je to založené na kontrastu - tiché, opuštěné prostory v mžiku změněné v obrazozvukové běsnění.Komentář byl autorem naposledy upraven 22.3.2017 07:33

Původní verze před úpravami:Pro mě jsou naopak první Fear spolu se Stalkerem nejatmosféričtější FPSky. Jak ale píšeš, kdo to hrál dávno (já) , má zkreslené vzpomínky ... jestli si dobře pamatuju: Hrávám na nejtěžší, zpomalovaní času nepoužívám, hudba vypnutá => neustále napětí při postupu, když Fear je unikát v tom, že se tam střídají opravdu pusté kanceláře s naoko pustými (v nich jsou myslím ti neviditelní asasíni) a já tak nevím, jestli všudypřítomné ticho znamená místnost bez nepřátel nebo se k něčemu schyluje. Do toho prolézání úzkými chodbami - člověk se leká při míjení nástěnných světel vlastního objevivšího se / vzrůstajícího / pohybujícího se stínu ... celé prostředí je založené na kontrastu ne/osvětlených prostor, světla a tmy ... do toho čekám jednu z mála Alma lekaček, která přijde, ale nevím kdy. Pak taky, v tichu zazní radiokomunikace nepřátel a vypukne přestřelka - všude najednou plno prachu, záblesky, jiskry, střepy, rozcupovaná překližka, odletující kousky betonu a ty zvuky - padající nábojnice, výstřely, tříštění ... zase je to založené na kontrastu - tiché, nehybné, opuštěné prostory v mžiku změněné v audiovizuální běsnění.